Biro Penerbitan dan Penerangan

13Jun 2013

 “Engkau tahu ke ada kawan kita yang tak solat?” “Tahu je. Ramai je aku rasa..” “Serius la? Engkau ada buat apa-apa tak? Tegur ke, nasihat ke?” “Ala, aku tegur bukan diorang nak dengar pun cakap aku pun. Nanti kata aku sibuk jaga tepi kain diorang pulak.” “Engkau dah tegur ke belum?” “Belum.” “Tengok? Belum tegur […]

10Jun 2013

Kita, kamu dan saya harus ambil endah. Bahawa Allah memerintahkan kita agar sentiasa bertaubat kepadaNya dengan hati seikhlas mungkin. Yakin dan percaya bahawa Allah Maha Menerima Taubat. Andai semua manusia sudah tidak mahu menerima, pulanglah kepada Allah, Tuhan yang akan sentiasa menerima kita, meskipun kita tidak pernah mengingatiNya ketika kita seronok, Dia selalu memerhatikan kita, […]

09Jun 2013

Convention Centre, Azarita  6 Jun 2013 – Convention Centre dipenuhi dengan warna- warni kemeriahan  International Day. Ibarat hari raya kunjung tiba, si cantik manis melayu cantik berbaju kurung serta jejaka lengkap berbaju melayu.  Seawal jam 9.00 pagi , gerai pameran telah dibuka antaranya gerai “PERUBATAN For Peace And Care (PEACE)” , gerai mahasiwa Nigeria dengan […]

16May 2013

I heaved myself into the classroom from chemistry lab to complete today’s lesson. Miss Zee was waiting patiently at the teacher’s desk with a faithful smile carved on her face. Noises of heavy footsteps dragging towards the class were clearly audible; marking our sluggishness and lethargy -the usual episode of every last period – despite […]

09May 2013

“…Konstantinopel akan jatuh ke tangan tentera Islam.Rajanya adalah sebaik-baik raja dan tenteranya adalah sebaik-baik tentera..’’  Hadith di atas pastinya merupakan hadith masyhur yang tidak asing lagi dikalangan kita dan ia merupakan antara mukjizat Rasulullah SAW ketika dalam persediaan menghadapi perang Khandak. Mukjizat itu diterima ketika mana Rasulullah sedang menggali parit bersama para sahabat dan terdapat […]

06May 2013

Pilihanraya Umum kali ke-13 Malaysia telah melabuhkan tirainya dengan menyaksikan kemenangan majoriti mudah berpihak kepada Barisan Nasional. Dengan ini, kerajaan serta parlimen yang baru buat rakyat Malaysia akan terbentuk. Mudah-mudahan, kerajaan dan pemimpin yang baru, tidak lagi mengamalkan budaya politik lama yang usang; salah urus tadbir, tidak cekap dan tidak amanah. رَبَّنَا آتِنَا مِن لَّدُنكَ […]

22Apr 2013

19 April 2013, Jumaat- “ALHAMDULILLAH, saya sangat gembira, rasa letih semua hilang, dan kekuatan itu perlu dicari” ujar Dr. Haris Fadillah, mantan Pengerusi PERUBATAN Cawangan Iskandariah apabila ditanya tentang perasaan beliau tentang kehadiran cahaya mata pertama Isnin lalu. Bayi perempuan seberat 3.35kg yang diberi nama Ulfah Zahrak yang mirip Dr. Haris itu selamat dilahirkan secara […]

22Jul 2011

[issuu layout=http%3A%2F%2Fskin.issuu.com%2Fv%2Fcolor%2Flayout.xml backgroundcolor=FFFFFF showflipbtn=true documentid=110721180156-11697c6475584950961ca698f9d5d794 docname=tloa_13 username=perubatan.cawangan.iskandariah loadinginfotext=The%20Letter%20of%20Avicenna%20Edisi%2013 showhtmllink=true tag=magazine width=600 height=424 unit=px] [stextbox id=”download”]Download Link[/stextbox] [stextbox id=”info”]The Letter of Avicenna merupakan majalah rasmi bagi PERUBATAN Cawangan Iskandariah yang dikeluarkan secara bulanan[/stextbox]